Irena

REŽIJA:

OPIS PROJEKTA

Irena piše dnevnike od svoje 12. godine u kojima detaljno bilježi događaje iz svog života te najintimnije emocije. Čitajući dnevnike, u filmu se suočava sama sa sobom, sagledava i propituje različita razdoblja svog života iz sadašnje perspektive. Upoznajemo ju kao iskrenu, emotivnu, kreativnu osobu koja je uvijek bila puna velikih snova i očekivanja, od kojih se mnoga na kraju nisu ostvarila. Ovo je film o rascjepu između zamišljenog, idealiziranog života i stvarnosti.

Iz Ireninih zapisa očito je da najvažniju ulogu u njenom životu zauzimaju romantične veze. Tijekom filma ona pokušava shvatiti zašto je idealizirala muškarce u koje je bila zaljubljena te ih grčevito pokušavala zadržati, iako su joj često donosili patnju. Kad je ostvarila dugogodišnji san o braku s “onim pravim”, i taj se nakon nekoliko godina raspršio raspadom braka.

Irenin drugi veliki san doslovno je “američki san”. Od malih nogu bavi se glumom. Zamišlja i nada se da će završiti u Hollywoodu, da će dobiti Oscara za glumu, te da će njezin filmski scenarij završiti na stolu Stevena Spielberga. Do Amerike i jest stigla, ali samo kao turist. Irena trenutačno radi kao profesionalni klaun, piše i izdaje dramske tekstove koje izvode njezine dramske grupe. Međutim, to je sve skromni dio njenog nekadašnjeg sna, koji još u njoj tinja.

Irena je simpatična, vedra, nasmijana i duhovita… međutim pati od depresije. Možda ona proizlazi iz neostvarenih snova i očekivanja? Usprkos svim razočaranjima, Irena i nadalje vjeruje u ljude i u snove.

Iako je Irenina priča duboko intimna, ona ima i širu sociološku dimenziju. Irenina “tranzicijska” generacija osobito je žrtvom konfuzije ratnog i poratnog razdoblja u Hrvatskoj devedesetih u kojem su mladi nastojali pronaći i artikulirati svoje ideale sreće, često izvan vremena i prostora, tj. realnosti u kojoj žive.

REDATELJICA I SCENARISTICA
Jasmina Beširević